Oczekiwanie ułatwienia już dostępne, sprawdź jakie

Oczekiwanie ułatwienia już dostępne, sprawdź jakie

Okres wakacyjny dla większości serwisów to czas mniejszej ilości pracy, nie licząc instalatorów klimatyzacji, bo upały najczęściej są czynnikiem wzmożonych zakupów tych urządzeń oraz ich awarii. Jest za to więcej czasu na porządkowanie kątów, dokumentów, baz danych oraz załatwienie tych spraw, na które zwykle nie ma czasu. Jest to również świetny czas na przetestowanie Menadżera Serwisu, jeśli jeszcze go nie użytkujesz, albo odkrywania w nim funkcji, których jeszcze nie używasz. A tych co roku przybywa z racji pojawiających się nowych wymogów i potrzeb które do nas przesyłacie. Nowi użytkownicy to również nowe wymagania, a tych sukcesywnie przybywa. Opisywana aktualizacja również zawiera funkcjonalności, które wynikły z co raz szerszego grona użytkujących nasz program do serwisu. A listę poprawek i nowości przeczytasz poniżej.

  • Bardzo oczekiwana funkcja przez wielu, a mianowicie dodawanie dokumentów sprzedaży np. faktur, lub magazynowych WZ i RW z poziomy zlecenia. Teraz nie musisz już przechodzić do innego okna podczas rozliczania zleceń, wystarczy, że na zleceniu klikniesz prawym przyciskiem myszy, a z menu kontekstowego wybierzesz „Wystaw dokument do zlecenia”.  Następnie możesz wybrać jeden z trzech dokumentów. To jeden sposób, drugi jest jeszcze prostszy bo z poziomu edycji zlecenia. Obok przycisków „Zapisz” oraz „Zapisz i zamknij zlecenie” pojawiły się dodatkowe strzałeczki. Klikając w nie będziesz miał dodatkowe możliwości wystawienia dokumentu podczas zapisywania zlecenia. Niezbędne dane zostaną automatycznie pobrane, a jeśli istnieją pozycje w zleceniu zostaniesz zapytany, czy mają one zostać skopiowane do nowego dokumentu. Niewątpliwie funkcjonalność ta znacznie skróci procesy rozliczania usług.
  • Nowością jest sprawdzanie poprawności pisowni w niektórych oknach edycyjnych. Działa ono np. w edycji zlecenia, unikniesz błędów ortograficznych podczas jego uzupełnia. Podobnie jest w pozycjach sprzedaży, kartotekach magazynowych czy uwagach do faktury. Fakt, że wiele części i towarów nazywa się dziwnie co spowoduje oznaczenia słowa na czerwono, ale przyznasz, że głupio byłoby sprzedaż klientowi „Żułtą rórzę z mjodem i pszeglondem” 😀
  • Tworząc kosztorys lub zamówienie, dodając pozycje z magazynu będziesz widział czy i jaka ich ilość znajduje się obecnie na stanie. Nowa kolumna z dostępną ilością jest widoczna na liście pozycji.
  • Tworząc zamówienie na podstawie kosztorysu zazwyczaj zamawiamy wyłącznie towary, choć nie jest to reguła. Dlatego jeżeli w kosztorysie znajdują się pozycje usługowe zostaniesz zapytane, czy je również dodać do zamówienia. Możesz je pominąć lub dodać do zamówienia klikając TAK.
  • W wersji Ksero zmodyfikowano sposób naliczania kosztów dla umów CPC na podstawie zleceń. Ponieważ system rozliczania CPC jest miesięczny mogą powstać nieścisłości przy rozliczaniu umowy w innym dniu niż ostatni dzień miesiąca. Dlatego podczas rozliczania umowy możesz wybrać za jaki okres mają zostać ujęte zlecenia do jej kosztów. Przykładowo jeśli rozliczasz umowę 20-go lipca. możesz uwzględnić koszty od 20 czerwca do 19 lipca. Takie zdefiniowanie okresu eliminuje pominięcie zleceń wykonanych po 20 lipca.
  • W wersji Ksero podczas automatycznego lub półautomatycznego rozliczania umów CPC wprowadzono kolory w opisie rezultatu działania. Dzięki temu łatwiej będzie Ci postrzegać, czy dane urządzenie zostało rozliczone czy nie z powodu braku danych o licznikach.
  • Podczas usuwania dokumentu PZ automatycznie zostanie usunięty dokument kosztowy z nim powiązany. Jednak najpierw otrzymasz informację o powiązanych dokumentach i poproszony o potwierdzenie takiego działania.
  • W oknie listy kontrahentów oraz edycji kontrahentów posortujesz listę osób do kontaktu wg wybranej kolumny, klikając jej tytuł.
  • W oknie kontrahentów pojawiła się jeszcze jedna kolumna „Ost. działanie”. Jeżeli jej nie widzisz kliknij prawym przyciskiem myszy na tabeli i wybierz „Domyślne ustawienie kolumn”. Data znajdująca się w tej kolumnie poinformuje się, kiedy ostatnio wystawiłeś fakturę lub zlecenia dla danego klienta. Informacja ta również jest eksportowana w liście kontrahentów. Na jej podstawie szybko sprawdzisz którzy z klientów od dłuższego czasu nie przynoszą Ci dochodu.
  • Jeżeli posiadasz konto w ING Banku Śląskim możesz wyeksportować listę przelewów za zobowiązania wobec swoich dostawców, aby w prosty sposób złożyć dyspozycję w banku.
  • W edycji zlecenia pojawiła się dodatkowa zakładka „Reklamacje”. Służy ona do obsługi zleceń reklamacyjnych w przypadku wymiany towarów lub zwrotów należności z wadliwe towary.
  • W oknie magazynu, pod prawym przyciskiem myszy pojawiła się nowa funkcjonalność „Aktualizuj kartoteki z pliku zewnętrznego”. Służy ona do aktualizacji informacji o częściach zamiennych, cenach zakupu i sprzedaży, jeśli Twój dostawca udostępnia ci katalogi części wraz numerami i cenami. Plik do importu musi zostać odpowiednio przygotowany.
  • Poprawiony został skrypt tworzący bazę danych jeśli planujesz używać Firebird 3.0.

Mam nadzieję, że powyższe zmiany przyczynia się do jeszcze bardziej efektywnej pracy w Twoim serwisie. A jeśli masz jakiś ciekawy pomysł wyślij go, może zostanie wdrożony.

Wasz Menadżer Serwisu

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close