Czy program do serwisu może działać szybciej?
![](https://www.menadzerserwisu.pl/wp-content/uploads/2019/06/robert-kubica-1795004_1280.jpg)
Zadaniem każdego programu jest przyspieszyć pewne procesy w firmie. Nie każdemu to wychodzi, ale my staramy się, aby nasz program do serwisu wciąż zmieniał się pod tym względem na plus. I tym razem doszło kilka funkcji, które nieco przyspieszą, a nieco uporządkują. Niewątpliwie, nowa aplikacja mobilna na telefon przyspieszy przepływ informacji z terenu do Waszego centrum operacyjnego 🙂 Wszystko co serwisant wpisze w telefonie natychmiast pojawia się w bazie danych. Dane możecie odczytać, wydrukować lub przesłać dalej wg potrzeb. A co jeszcze nowego pojawiło się w Menadżerze Serwisu, przeczytasz poniżej.
- Podczas tworzenia dokumentu sprzedaży możesz automatyczne utworzyć dokumentu WZ. Wystarczy zaznaczyć „Wystaw WZ do faktury” w dolnej części okna edycji dokumentu. Funkcja ta jest dostępna tylko podczas dodawania nowego dokumentu, a nie ponownej edycji. Możesz narzucić takie tworzenie WZ wszystkim użytkownikom zaznaczając odpowiednią informację w ustawieniach programu / Dane firmy / Pozostałe dane. Wówczas WZ będzie tworzone domyślnie do każdego dokumentu sprzedaży. Funkcja ta może być szczególnie przydatna dla firm rozliczających się w systemie tzw. pełnej księgowości (KH).
- W oknie umów CPC poprawiliśmy algorytm ich odczytu, teraz działa znacznie szybciej, ale ostatni licznik rozliczenia zobaczyć w oknie rozliczeń zamiast w danych urządzenia.
- Nowością jest możliwość rozliczania urządzeń w umowach CPC, które nie posiadają licznika, a co za tym idzie posiadają jedynie opłatę stałą. Wystarczy w ustawieniach stawek CPC zaznaczyć „Rozliczaj bez liczników”. Rozliczanie automatyczne lub półautomatyczne spowoduje utworzenie rozliczenia CPC oraz naliczenie opłaty stałej.
- W ustawieniach programu wyślesz żądanie wygenerowania licencji dla aplikacji mobilnej dla Android i iOS w zakładce „Licencja dla aplikacji Mobile”. Jeżeli dopiero chcesz przetestować aplikację mobilną zaznacz „Licencja testowa”. Otrzymasz możliwość pełnego przetestowania aplikacji przez przynajmniej 1 miesiąc. Jeżeli zakupiłeś licencję, wpisz koniecznie ilość zakupionych stanowisk. W tym samym miejscu aktywujesz licencję po informacji zwrotnej o jej wygenerowaniu.
- W magazynie pod prawym przyciskiem myszy jest funkcja „Dodaj podobne”, która ułatwia dodawanie podobnych kartotek. Ta sama możliwość została dodana w oknie wyszukiwania kartotek dla dokumentów. Zaoszczędzi to Wam sporo czasu przy tworzeniu PZów i wprowadzaniu nowych, ale podobnych towarów.
- W tym samym oknie wyszukiwania towarów i usług dodano możliwość analizowania przepływów dla wybranej kartoteki oraz historii wiersza. Ułatwi to analizę zakupów i sprzedaży towarów i usług z poziomu tworzenia dokumentów.
- Jak dużą bazę kontrahentów posiadasz? A ilu z nich zmieniło nazwę, adres, a być może zakończyło działalność? Jeśli tego nie wiesz, to wyobraź sobie, że nie jesteś jedyny. Ale teraz możesz łatwo to sprawdzić. W oknie kontrahentów pod prawym przyciskiem myszy znajdziesz funkcję „Aktualizacja kontrahentów z GUS”. Kliknięcie otworzy okno w którym możesz wywołać sprawdzenie bazy kontrahentów. Możesz sprawdzić wszystkich lub określoną grupę. Aktualizacja danych zmieni dane kontrahentów na aktualne oraz oznaczy ich w przypadku zawieszenia lub zamknięcia. Dodatkowo w oknie kontrahentów pojawił się kolejny filtr, który umożliwi Ci wyświetlenie np. wszystkich kontrahentów, którzy zawiesili działalność.
Mam nadzieję, że powyższe zmiany przyczynia się do jeszcze bardziej efektywnej pracy w Twoim serwisie. A jeśli masz jakiś ciekawy pomysł wyślij go, może zostanie wdrożony.
Wasz Menadżer Serwisu