Szybko, szybciej, TORPEDA. Rozliczanie CPC staje się banalnie proste
Tym razem mamy naprawdę coś wyjątkowego. Choć z tej nowości ucieszą się tylko firmy dzierżawiące sprzęt drukujący. W zapomnienie odchodzi czas, gdy rozliczanie umów CPC zajmowała wiele dni. Od dziś umowę rozliczysz nawet w jedną sekundę i to z wystawieniem faktury! Tak, 1 sekundę! U jednego z klientów zrobiliśmy test w którym 90 umów rozliczyliśmy w półtorej minuty, czyli 90 sekund. Rewelacja!
A co jeszcze w tej aktualizacji? Również coś, co z kolei nie ucieszy wszystkich przedsiębiorców. A chodzi o nowy obowiązek związany z JPK, jaki nakłada na nas fiskus. Nowy JPK VAT, który wchodzi w życie od października wprowadza obowiązkowe oznaczanie transakcji sprzedaży odpowiedniki kodami GTU. Ich brak może skutkować karami, a te jak wiemy ze strony US są nieuchronne. Więcej na temat kodów GTU przeczytasz tutaj. Co zatem wnosi aktualizacja:
- W umowach CPC pojawiła się dodatkowa ikona „Grupowe rozliczanie / fakturowanie umów”. Funkcja pozwala na rozliczenie wszystkich, bądź wybranych przez filtr umów. Do rozliczenia można wykorzystać informacje o licznikach zgromadzone przez Menadżera Serwisu Liczniki lub v-Maintenance. Zatem z funkcji tej skorzystają firmy, które posiadają zautomatyzowany system pozyskiwania liczników za pomocą któregoś z powyższych lub obu rozwiązań. Jeśli nawet licznik wprowadzane są ręcznie, to funkcję tę można wykorzystać do wystawienia faktur. Więcej o MS Liczniki przeczytasz tutaj, a na temat v-Maintenance tutaj.
- Po wystawieniu faktury do umowy CPC, jeśli wysyłasz ją do klienta jako załącznik PDF do e-mail, do tej samej wysyłki możesz załączyć zestawienie CPC. Do tej pory trzeba było to zrobić osobno, to kolejna oszczędność czasu. Wystarczy, że zaznaczysz „Dołącz zestawienie CPC”.
- W kartotece towarów i usług możesz opatrzyć ją odpowiednim kodem GTU. Kodów jest 13 i określają one rodzaje transakcji. Aby w przyszłości ułatwić prowadzenie sprzedaży, określ odpowiednie towary i usługi kodami, a nie będziesz musiał pamiętać o tym podczas wystawienia faktur. Oznaczenie to znajdziesz na karcie „Dodatkowe oznaczenia” kartoteki.
- Te same kody GTU możesz ustawić, zmienić na pozycji sprzedaży podczas wystawiania faktury.
- Dokument sprzedaży możesz opatrzyć odpowiednim kodem procedury sprzedaży. Kody te będą wymagane podczas generowania nowego JPK VAT: SW – Sprzedaż wysyłkowa na terytorium UE, EE – Świadczenie usług telekomunikacyjnych na rzecz osób nieprowadzących działalności gospodarczej, TP – Transakcja z podmiotami, między którymi istnieją powiązania, o których mowa w art. 32 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT.
Dobrze wiecie, że możecie liczyć na naszą pomoc zdalną. Wielu z Was już z niej korzystało, a wielu skorzysta. Aby ułatwić do niej dostęp udostępniamy na naszej stronie w dziale „Do pobrania” program AnyDesk za pomocą którego będziemy ja świadczyć. Program możesz również pobrać z aplikacji w menu „O…” lub „Info” wybierz „Pomoc zdalna – uruchom AnyDesk”. W aktualizacji tej są również inne drobne poprawki, które zostały zgłoszone przez użytkowników. Przesyłacie je nadal 🙂