Szybko, szybciej, TORPEDA. Rozliczanie CPC staje się banalnie proste

Szybko, szybciej, TORPEDA. Rozliczanie CPC staje się banalnie proste

Tym razem mamy naprawdę coś wyjątkowego. Choć z tej nowości ucieszą się tylko firmy dzierżawiące sprzęt drukujący. W zapomnienie odchodzi czas, gdy rozliczanie umów CPC zajmowała wiele dni. Od dziś umowę rozliczysz nawet w jedną sekundę i to z wystawieniem faktury! Tak, 1 sekundę! U jednego z klientów zrobiliśmy test w którym 90 umów rozliczyliśmy w półtorej minuty, czyli 90 sekund. Rewelacja!

A co jeszcze w tej aktualizacji? Również coś, co z kolei nie ucieszy wszystkich przedsiębiorców. A chodzi o nowy obowiązek związany z JPK, jaki nakłada na nas fiskus. Nowy JPK VAT, który wchodzi w życie od października wprowadza obowiązkowe oznaczanie transakcji sprzedaży odpowiedniki kodami GTU. Ich brak może skutkować karami, a te jak wiemy ze strony US są nieuchronne. Więcej na temat kodów GTU przeczytasz tutaj. Co zatem wnosi aktualizacja:

  • W umowach CPC pojawiła się dodatkowa ikona „Grupowe rozliczanie / fakturowanie umów”. Funkcja pozwala na rozliczenie wszystkich, bądź wybranych przez filtr umów. Do rozliczenia można wykorzystać informacje o licznikach zgromadzone przez Menadżera Serwisu Liczniki lub v-Maintenance. Zatem z funkcji tej skorzystają firmy, które posiadają zautomatyzowany system pozyskiwania liczników za pomocą któregoś z powyższych lub obu rozwiązań. Jeśli nawet licznik wprowadzane są ręcznie, to funkcję tę można wykorzystać do wystawienia faktur. Więcej o MS Liczniki przeczytasz tutaj, a na temat v-Maintenance tutaj.
  • Po wystawieniu faktury do umowy CPC, jeśli wysyłasz ją do klienta jako załącznik PDF do e-mail, do tej samej wysyłki możesz załączyć zestawienie CPC. Do tej pory trzeba było to zrobić osobno, to kolejna oszczędność czasu. Wystarczy, że zaznaczysz „Dołącz zestawienie CPC”.
  • W kartotece towarów i usług możesz opatrzyć ją odpowiednim kodem GTU. Kodów jest 13 i określają one rodzaje transakcji. Aby w przyszłości ułatwić prowadzenie sprzedaży, określ odpowiednie towary i usługi kodami, a nie będziesz musiał pamiętać o tym podczas wystawienia faktur. Oznaczenie to znajdziesz na karcie „Dodatkowe oznaczenia” kartoteki.
  • Te same kody GTU możesz ustawić, zmienić na pozycji sprzedaży podczas wystawiania faktury.
  • Dokument sprzedaży możesz opatrzyć odpowiednim kodem procedury sprzedaży. Kody te będą wymagane podczas generowania nowego JPK VAT: SW – Sprzedaż wysyłkowa na terytorium UE, EE – Świadczenie usług telekomunikacyjnych na rzecz osób nieprowadzących działalności gospodarczej, TP – Transakcja z podmiotami, między którymi istnieją powiązania, o których mowa w art. 32 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT.

Dobrze wiecie, że możecie liczyć na naszą pomoc zdalną. Wielu z Was już z niej korzystało, a wielu skorzysta. Aby ułatwić do niej dostęp udostępniamy na naszej stronie w dziale „Do pobrania” program AnyDesk za pomocą którego będziemy ja świadczyć. Program możesz również pobrać z aplikacji w menu „O…” lub „Info” wybierz „Pomoc zdalna – uruchom AnyDesk”. W aktualizacji tej są również inne drobne poprawki, które zostały zgłoszone przez użytkowników. Przesyłacie je nadal 🙂

 

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close