Nowe funkcje kosztorysu i definiowanie stanowisk serwisowych
Generowanie powtarzalnych faktur dwoma kliknięciami i wydruk ofert dla klienta na bazie kosztorysu to najważniejsze zmiany w programie do serwisu i faktur Menadżer Serwisu. Właściciele serwisów samochodowych mogą odtąd definiować stanowiska.
Trzecia w tym roku aktualizacja programu do serwisu i faktur ucieszy wszystkich, którzy cyklicznie wystawiają takie same faktury każdego miesiąca (np. do długoterminowych umów):
- Tworząc kosztorys, można zapisać go jako wzorzec dokumentu sprzedaży, zawierający dane kontrahenta oraz określone usługi i/lub towary, by następnie co miesiąc wykorzystywać go do wystawienia faktur. Tworząc fakturę wystarczy kliknąć „Wybierz kosztorys/wzór” i wybrać odpowiedni z listy. Takie rozwiązanie znacznie przyspieszy comiesięczne wystawianie takich samych dokumentów sprzedaży.
- Na podstawie kosztorysu można również stworzyć ofertę na sprzedaż towarów/ usług. Aby dokument ów wyglądał jak oferta, a nie jak kosztorys dodano możliwość wydruku kosztorysu jako oferta. Funkcja ta jest dostępna pod prawym klawiszem w oknie kosztorysów. Otworzy się podgląd wydruku z którego ofertę można wydrukować lub zapisać jako PDF. Zamiast wyrażenia „Kosztorys nr:…” pojawi się nagłówek „Oferta nr:…”. Numer wynika z numeracji kosztorysów. Nie będą również drukowane wyrażenia związane z kosztorysowaniem np. cel i dane urządzenia czy zlecenia.
- W wersji Auto dodano możliwość definiowania stanowisk serwisowych. Jest to związane z faktem, iż serwisy pojazdów posiadają wiele stanowisk serwisowych i istnieje konieczność planowania dla nich zleceń. Stanowiska serwisowe należy najpierw zdefiniować nadając im rozpoznawalne oznaczenia. W raporcie zleceń otwartych dodano kolumnę z oznaczeniem stanowiska. Wkrótce pojawi się możliwość przeglądania i planowania serwisów dla stanowisk wg wyświetlanego harmonogramu na linii czasu.
- Dodano możliwość eksportu i importu faktur w ramach jednej firmy, ale różnych lokalizacji. Funkcja ta będzie szczególnie przydatna w sytuacjach, gdy firma posiada inny punkt sprzedaży lub usług np. punkt ksero, ale z jakichś powodów nie chce lub nie może pracować na jednej wspólnej bazie danych. Dzięki tej funkcji, pomimo posiadania odrębnych baz kontrahentów oraz magazynu, można stworzyć jedną wspólna bazę dokumentów sprzedaży, aby następnie wygenerować ewidencję sprzedaży oraz plik JPK. Warunkiem jest ustawienie numeracji faktur z wyróżnikiem oraz inne wyróżniki dla każdego z punktów. W przypadku zdublowania numeru faktury, dokumenty nie zostaną importowane.
Jak zwykle dziękujemy za przesłane uwagi i propozycje oraz czekamy na kolejne.