„Małe aktualizacje” bez konieczności zamykania programu na wszystkich stanowiskach
Dwa duże ułatwienia, z których jedno już zauważyła część użytkowników licencji wielostanowiskowych. Pierwsze dotyczy pobierania aktualizacji, które nie ingerują w bazy danych. Te „małe aktualizacje” już od lutego nie wymagają zamykania programu na wszystkich stanowiskach w tym samym czasie. Każdy użytkownik może je wykonać, kiedy mu to pasuje. Jedynie „duże aktualizacje”, wprowadzające zmiany w bazie danych wymagają synchronizacji, jak dotychczas. Program Was jednak o tym informuje. Zmienił się też sposób oznaczania wersji – zmiana numeru następuje w przypadku „dużej aktualizacji”. Te „małe” dopisują podwersję – a,b,c itd. Jeśli więc zastanawialiście się, co oznaczają te literki, to właśnie to.
A teraz niespodzianka, która niewątpliwie ułatwi pracę wielu pracownikom serwisów. Wiecie, że jak do tej pory nie można było otwierać programu podwójnie na tym samym stanowisku. Zależało na tym niektórym z Was. Taka możliwość właśnie powstała. Program można otworzyć w wielu oknach równocześnie. W tym celu należy użyć odrębnych loginów dla każdego uruchomienia.
To nie wszystko, co dla Was mamy. Reszta, jak zwykle, w treściwych punktach:
- W oknie obrotów kontrahenta możesz zrobić wiele zestawień. Mogą one dotyczyć sprzedaży czy zakupów, ale nie było możliwości eksportu zestawienia dokumentów PZ/WZ. Zatem na Wasze prośby dodaliśmy możliwość wygenerowania pliku CSV, który później otworzysz w dowolnym arkuszu kalkulacyjnym.
- W bazie modeli można zapisać kod modelu np. nadany przez producenta. Okazało się, że taki kod w niektórych serwisach potrzebny jest na zleceniu i w danych urządzenia. Zatem już można go tam zapisać. Dodatkowo na zleceniu w grupie „Inne” taki kod drukuje się w dolnej części w postaci kodu kreskowego. Jeżeli w innych grupach będziecie potrzebować takiej opcji, napiszcie nam o tym. Dodatkowo w tabeli zleceń i urządzeń pojawiła się dodatkowa kolumna „Kod modelu” oraz filtr.
- Coraz bardziej docenianą funkcją są wydruki wg zdefiniowanego wzorca. Nic dziwnego, wszak można dowolny dokument stworzyć raz, a potem powielać go wielokrotnie z wykorzystaniem istniejących danych klienta, urządzenia czy zlecenia. Nowością jest możliwość wygenerowania kodu kreskowego w kolejnej linii treści. Kod może być utworzony zarówno z danych np. nr seryjny urządzenia jak i dowolnego tekstu wprowadzonego ręcznie. System kodowania to EANCode128B. Dodatkowo w górnym menu tabeli urządzeń dodaliśmy ikonę „Drukuj dokument wg wzorca” dla szybszego dostępu. Pamiętajcie jednak, że kod kreskowy nie obsługuje polskich znaków.
- Pewnej drobnej, acz istotnej zmianie uległo wystawianie faktur do umów CPC. Jeżeli w ustawieniach fakturowania zaznaczone jest „Sprzedaż ilość stron – Wartość jako jedna pozycja” wówczas ilość zafakturowanych stron zostanie dodana do nazwy pozycji sprzedaży w nawiasie np. (1273). Wiąże się to z brakiem możliwości poprawnego fakturowania w przypadku występowania stawek z częściami grosza np. 0,035 PLN, gdyż format JPK wymaga dwóch miejsc po przecinku w dokumencie sprzedaży.
- W oknie dokumentów magazynowych dodaliśmy podsumowanie ilości i wartości dokumentów poniżej tabeli.
- Firmy zajmujące się serwisowaniem dźwignic i suwnic dostały dodatkową możliwość filtrowania urządzeń. Ważną dla nich informacją jest data następnego obliczenia resursu. Zatem urządzenia o przekroczonym terminie mogą wyświetlić się w wybranym kolorze, albo można wyświetlić te urządzenia, których termin mija w wybranym zakresie czasu. Pozwoli to na dużo szybsze i łatwiejsze określanie i planowanie zadań.
Nie są to wszystkie zmiany, ale wiemy, że zbyt długich opisów nikt nie chce czytać 😉 Zatem do następnej aktualizacji.
Wasz Menadżer Serwisu